BEZPEČNÁ ŠKOLA


Bezpečnostní audity a návrhy řešení zjištěných potenciální problémů
Spolek
Bezpečná Zóna se společně s bezpečnostní agenturou WAKKENHAT snaží:
o informování
a vzdělávání (spolek),
o
zabezpečení a zvýšení bezpečnostních standardů školských zařízení (WAKKENHAT)
Audity
jsou především zaměřeny na:
- zajištění
vstupů, nouzových východů a společných prostor,
- možnosti
elektronického oddělení částí budov (pro vedení školy, žáky a návštěvy)
Výsledkem auditu je dokument pro vedení či zřizovatele školy popisující:
-
stávající technický a bezpečnostní stav objektu
-
návrh na jeho řešení dle současných standardů
-
obecnou cenovou kalkulaci navrhovaných opatření
Audit
je zaměřen na bezpečnost objektu proti proniknutí cizí osoby či
mít školu pod kontrolou v době, kdy je objekt prázdný.
K
tomu slouží vstupní a kamerový systém (v pracovní době),
zabezpečovací a poplachový systém (mimo pracovní dobu).
Aby
byl objekt řádně zabezpečen, je potřeba jej vybavit
bezpečnostními prvky, například kamerovými, zabezpečovacími či
přístupovými systémy. I přesto se jedná pouze o podpůrné
nástroje.
Hlavním faktorem celého systému je řádně zaškolená obsluha, a to nejen tak, že umí kódovat, zapnout monitor s kamerami či uložit jídelníček do systému. Zde je samozřejmě nutná znalost školního řádu či směrnic (BOZP) a jiných. Vedle těchto předpisů musí mít škola řádně vypracované, případně nacvičené krizové plány. S jejich nácvikem může být nápomocna Bezpečná Zóna.
Přednášky v oblasti bezpečnosti
Přednášky jsou zaměřeny na předvídání různých možných incidentních situací, se kterými se můžeme setkat v běžném životě. Seznámení posluchačů s problematikou osobní bezpečnosti ve vztahu k neznámým osobám či jiným potencionálním hrozbám a nebezpečím.
Přednášky jsou uzpůsobeny dle věku posluchačů.
Nácviky řešení krizových situací
Tyto nácviky jsou určeny pro vedení, učitele, zaměstnance školy a žáky. Cílem je připravenost na možný útok agresora. Agresorem nemusí nutně být jen tzv. Aktivní střelec, ale například rozhněvaný rodič na pracovníka ve škole či osoba v podnapilém stavu. Žáci se tak mohou dostat do frustrujících situací. Tyto nácviky napomáhají k řešení takovýchto situací.
V teoretické části se posluchači dozvědí o situacích, které mohou nastat a jejich následné řešení. V praktické části se posluchači dostanou do simulované situace, kde postupují dle instrukcí a návodů z teoretické části.
Existují tři základní pravidla
a) uteč
b) schovej se
c) bojuj